Net als onze PHP Application Engineer vacature verduidelijken we graag even wat zo een ‘Support Engineer’ functie bij Nucleus eigenlijk inhoudt. De titel zal voor sommigen misschien voldoende informatie geven, anderen weten dan niet meteen wat wij daar onder verstaan. Als een support engineer ben je voornamelijk bezig met

  • Klanten te helpen, in alle maten en gewichten. Je beantwoord telefonisch en via ons ticketing systeem de verschillende vragen die bij ons binnenkomen. Dit gaat van het instellen van mailboxen tot het onderzoeken waarom een website of applicatie traag reageert. De ene dag kan je al haast niet vergelijken met de andere.
  • Je werkt op een gemengde omgeving van zowel Linux als Windows, kennis van beiden zijn dus erg handig meegenomen. De kennis die je ontbreekt leren wij je graag bij.
  • Je krijgt de kans in klasse A datacenters te werken met de installatie van nieuwe servers, het patchen van verschillende racks, …
  • Analytisch onderzoeken van verschillende problemen: gaande van DNS records tot webservers, van mailservers tot database systemen. Gaandeweg leer je ook enorm veel bij en groei je uit tot een ware specialist.
  • Je werkt met verschillende leveranciers om domeinnaam registraties die nét dat tikkeltje meer vragen tot een goed einde te brengen.
  • Naarmate je talenten groeien ontwikkel je mee manieren om taken te automatiseren om onze support te ontlasten.
  • Je volgt activaties van specifieke bestellingen nauwlettend mee op.
  • Op termijn staat een Support Engineer mee in voor de oplevering van specifieke diensten zoals dedicated servers, cloud servers, …

Kortom: een Support Engineer doet bij Nucleus een erg gevarieerde taak. En daar zoeken we natuurlijk graag versterking in ons team van geeks. Zegt het je wel iets en wil je graag eens komen praten over wat de mogelijkheden zijn? Bekijk dan zeker onze Support Engineer vacature en neem contact met ons op via jobs@nucleus.be.

Gerelateerde berichten
as-as-service model

Wat wil je in de cloud zetten?

Wanneer je informatie zoekt over de cloud, word je al snel om de oren geslagen met termen als SaaS, PaaS, IaaS en UaaS. Dat zijn respectievelijk afkortingen voor: Software-as-a-Service, Platform-as-a-Service, Infrastructure-as-a-Service en Uptime-as-a-Service. Ze geven aan wat je allemaal precies in de cloud kan of wil zetten. Waar zitten de overeenkomsten en waar de verschillen? En wat wil jij allemaal in de cloud hebben?

Lees meer

Afschakelplan

Hoe voorkom je downtime als de elektriciteit wegvalt tijdens het afschakelplan?

Wat betekent het afschakelplan voor jouw servers en website? Hoe groot is de kans dat die ook enkele uren onbereikbaar zijn?

Lees meer

managed hosting versus unmanaged hosting

Wie gaat je cloud beheren?

Waar zitten de grote verschillen tussen managed hosting en unmanaged hosting? En wat zijn de voordelen en nadelen die eraan verbonden zijn?

Lees meer