Open Outlook Express en ga in het menu naar ‘tools’ – ‘accounts’ (Nederlandse versie : ‘extra’ – ‘Accounts’)

Kies rechts voor ‘Add’ – ‘Mail’ (NL: ‘Toevoegen’ – ‘Email’)

Kies de naam van waaruit u Email wil verzenden. Deze naam wordt getoond aan de ontvanger van je emails en kan je volledig zelf kiezen. Je kan dus hier je volledige naam of je bedrijfsnaam zetten.

In het volgende scherm kies je het emailadres waarvoor je de instellingen wil aanmaken. Je kan hier de mailbox-naam (bv gebruiker1@uwdomein.be) gebruiken, maar ook een alias (voornaam.achternaam@uwdomein.be).
Deze namen kan je terugvinden in je controlpanel onder ‘domeinen’ – ” – ‘mailboxen’ of ‘aliassen’

Vervolgens moet je de servers ingeven die gebruikt worden om mail te ontvangen en te versturen. Voor inkomende mail kan je mail.nucleus.be of mail.[uwdomein].be gebruiken, voor uitgaande mail dien je de mailservers van je internetprovider te gebruiken.

Als laatste stap geef je nog de logingegevens in. Deze kan je eveneens terugvinden in je persoonlijke Nucleus Control Panel:

Bevestig alle instellingen in het volgende scherm en je mailbox is klaar voor gebruik.

Kunnen we je nog ergens anders mee helpen?

Bel of mail ons. We helpen je snel met een antwoord.

Contacteer ons