Als je een mail-programma zoals Microsoft Outlook, Outlook express of Mozilla Thunderbird gebruikt, worden je mails door dat programma naar de harde schijf van je computer gekopieerd. Normaal gezien worden de mails na het kopieren van de server verwijderd. Er bestaat echter een instelling die ervoor zorgt dat de mail niet van de server verwijderd wordt.

Als deze instelling werd geactiveerd kan dit ervoor zorgen dat de mails niet van de server verwijderd werden met als gevolg de ‘Quota exceeded’ foutmelding.

Je kan deze instelling als volgt wijzigen:

Microsoft Outlook 2007:

  • Ga naar het menu ‘Extra’ – ‘Account instellingen’
  • Dubbelklik op de account waarvoor je de instelling wil wijzigen
  • Klik op de knop ‘Meer instellingen’
  • Ga naar het tabblad ‘Geavanceerd’
  • Zet het vinkje uit bij ‘Een kopie van de mail op de server bewaren’

Microsoft Outlook Express:

  • Ga naar het menu ‘Extra’ – ‘Account’
  • Kies voor het tabblad ‘Mail’
  • Dubbelklik op de account waarvoor je de instelling wil wijzigen
  • Ga naar het tabblad ‘Geavanceerd’
  • Zet het vinkje uit bij ‘Een kopie van de mail op de server bewaren’

Mozilla Thunderbird:

  • Ga naar het menu ‘Extra’ – ‘Account instellingen’
  • Klik aan de linker kant op ‘Server instellingen’ onder de naam van de account die je wil wijzigen
  • Zet het vinkje uit bij ‘Mail op de server bewaren’
Kunnen we je nog ergens anders mee helpen?

Bel of mail ons. We helpen je snel met een antwoord.

Contacteer ons