Indien u bij ons e-mail accounts heeft (dit is standaard bij onze shared webhosting-pakketten), kan u deze accounts benaderen via POP3 en IMAP.

U kan echter ook, voor de momenten dat u geen toegang heeft tot uw Outlook-client, de mail nakijken via een browser (zoals Internet Explorer, Firefox of Opera). Zo hebt u altijd en overal toegang tot uw e-mail, via een handige web-interface.

Om aan de slag te kunnen met deze web-interface, heeft u enkele zaken nodig. Allereerst uw mailbox-naam en het wachtwoord. Deze gegevens zijn nodig om toegang te krijgen tot de webmail. Indien u het wachtwoord, of de naam van uw mailbox niet meer kent, kan dit natuurlijk terug opzoeken via het controlpanel.

Eens u bent ingelogd in het Nucleus Controlpanel, klikt u in het menu op “domeinen”, en vervolgens klikt u verder naar het domein waarvan u de mailboxen wil weergeven. Nu komt u in het overzicht terecht, waar u via het tab “E-Mail”, uw mailboxen kan beheren.

Hier klikt u door naar “mailboxen”, waarna u een overzicht krijgt van de mailboxen voor uw domein.

Om na te gaan naar welke mailbox uw e-mail adres verwijst, kan u op het “wijzig”-icoon klikken, rechts naast de mailboxnaam. U komt dan in de detail-pagina van deze mailbox. Hier kan u bekijken welke aliassen er gekoppeld zijn aan deze mailbox. U zal hier ook uw eigen e-mail adres zien instaan (bv: ‘peter@domeinnaam.be’, hoort bij die bepaalde mailbox).

Indien u het wachtwoord niet meer kent van uw mailbox, kan u het hier ook steeds wijzigen.
Opgelet: indien u het mailbox-wachtwoord wijzigt, dient u het nieuwe wachtwoord ook in uw E-mail client in te stellen. Zie het artikel “Instellingen e-mail in Outlook“.

Nu heeft u de mailbox-naam, en het bijhorende wachtwoord. U kan nu verder surfen naar onze Webmail pagina: http://webmail.nucleus.be. Hier dient u uw gebruikersnaam in te geven. Verder dient u ook het wachtwoord op te geven voor die bepaalde mailbox.

Eens u bent ingelogd, krijgt u een overzicht van de e-mail die in deze mailbox bestaat. U kan hier op antwoorden via de “reply”-knop bovenaan, of een nieuwe e-mail versturen via de “new”-knop.

Enkele opmerkingen
Indien u via Outlook uw e-mail binnenhaalt, via het POP3-protocol (dit is het standaard systeem om E-mail op te halen van de mailserver), wordt elke e-mail die u ontvangt in uw e-mail client reeds verwijderd op de server. Omdat een mailbox beperkt is in grootte, is dit een uitstekend systeem om de grootte van de mailbox te beperken.

Indien uw Outlook open blijft staan, wordt de e-mail automatisch gedownload van onze servers, en hier ook reeds verwijderd. Het is dus niet ongewoon dat in de webmail geen E-mails verschijnen, omdat ze mogelijk reeds gedownload zijn naar uw lokale computer.

Kunnen we je nog ergens anders mee helpen?

Bel of mail ons. We helpen je snel met een antwoord.

Contacteer ons