Soms kan het handig zijn om de log-bestanden van onze Backup Software door te sturen naar Nucleus Support. Op die manier kunnen we beter onderzoeken waarom een bepaalde backup-taak niet gelopen heeft, of waarom een taak niet helemaal voltooid kon worden.
U kan deze bestanden vinden in verschillende folders, afhankelijk van het besturingssysteem dat u gebruikt.
- Windows 2000, XP
- Windows Vista
- Linux
- Mac OS X
Windows 2000, XP
De bestanden die u dient door te sturen zijn te vinden op volgende 2 locaties:
– C:\Documents and Settings\[Uw Gebruikersnaam]\.acb\log\ (1)
1: mogelijk kan u de folder “.acb” niet zien, omdat deze standaard verborgen staat op een windows besturingssysteem. Om verborgen bestanden weer te geven, kan u een kijkje nemen op volgende artikel: Verborgen bestanden en mappen weergeven in Windows.
Windows Vista
De bestanden die u dient door te sturen zijn te vinden op volgende 2 locaties:
– C:\Users\[Uw Gebruikersnaam]\.acb\log\ (1)
1: mogelijk kan u de folder “.acb” niet zien, omdat deze standaard verborgen staat op een windows besturingssysteem. Om verborgen bestanden weer te geven, kan u een kijkje nemen op volgende artikel: Verborgen bestanden en mappen weergeven in Windows.
Linux
De bestanden die u dient door te sturen zijn te vinden op volgende locatie:
/root/.acb/log/ (1)
1: vervang “root” door de gebruiker die de backup software uitvoert.
Mac OS X
De bestanden die u dient door te sturen zijn te vinden op volgende locatie:
~/.acb/log & /Applications/AhsayOBM/log