Mogelijk is de Backup Update Agent gestopt, deze service verzorgt normaal voor de automatische updates van de backup software. Indien deze service niet (correct) draait, krijgt u de optie om de update handmatig te installeren.

Om de update automatisch te laten verlopen, kan u het volgende doen:
Start via “Start” > “Uitvoeren” het commando “services.msc” op.

De Windows Service Manager opent zich nu. Zoek de service met de naam “AutoUpdateAgent (Nucleus Business Backup)”, rechterklik erop en kies voor “Opnieuw opstarten”. Indien de service gestopt is, kiest u voor de optie “Starten”.

De service wordt herstart, en deze kijkt direct of er een update beschikbaar is voor de software. Laat even wat tijd om de update te laten downloaden & installeren, en probeer vervolgens (15 minuutjes later) de backup manager terug op te starten. Normaal is de update nu automatisch & correct verlopen.

Indien dit niet geholpen heeft, kan u de Nucleus Business Backup verwijderen van uw computer (via start > programma’s > Nucleus Business Backup > Uninstall), en de laatste versie downloaden vanaf het controlpanel. (https://controlpanel.nucleus.be)

Deze versie installeert u, en u kan weer inloggen met uw gebruikersnaam & wachtwoord. De backupsets die u reeds heeft aangemaakt, blijven bestaan. Alsook de reeds gemaakt backups. Het is dus perfect veilig om de software te herinstalleren.

Kunnen we je nog ergens anders mee helpen?

Bel of mail ons. We helpen je snel met een antwoord.

Contacteer ons