Case Antum – Uptime-as-a-Service

Antum, een IT-bedrijf uit Mechelen, lanceerde in 2017 een innovatieve online identificatietool. De AntumID identificeert personen, zonder dat hun privacy in gevaar komt. “Onze oplossing zorgt ervoor dat mensen hun echtheid kunnen bewijzen, zonder dat anderen weten wie die persoon is”, vertelt Jan Muyldermans, vennoot van Antum. “Je meldt jezelf eenmalig aan via een eID-reader. Jouw gegevens worden dan omgezet in een AntumID-code die ook mobiel bruikbaar is. Door de ontkoppeling van beide gegevens, is het dus een veilige en anonieme identificatiemethode.”

Nucleus case - Antum - Uptime-as-a-Service

Dit jaar volgt de AntumID TrustPass. Die laat toe om online je identiteit te bewijzen tegenover andere online gebruikers. Je beslist daarbij zelf welke gegevens je bij de communicatie doorgeeft aan de tegenpartij. Dat gebeurt steeds met je gevalideerde AntumID bewijs. Het goede nieuws is dat de TrustPass bruikbaar is op alle diensten van het internet. Dit maakt het dan ook heel interessant voor datingwebsites, sociale media chats, 2dehands websites, e-mail, enz.

Antum kreeg heel wat appreciatie van het kabinet van vicepremier Alexander De Croo. Die stelde dat de AntumID de meest innovatieve oplossing is om de privacy te waarborgen.

De uitdaging: stabiele, schaalbare en sterk beveiligde hosting

De eisen van Antum op het vlak van hosting zijn vrij streng. “Ons platform wisselt continu data uit en stuurt voortdurend identificaties. Dat betekent dat downtime voor ons geen optie is. Want als de AntumID volop door grote e-commercebedrijven wordt gebruikt, dan moet deze ook continu beschikbaar zijn”, aldus Jan Muyldermans.

Antum is bovendien ambitieus en wil stevig groeien. “Daarom moet onze hostingoplossing mee met ons kunnen schalen. Vastzitten aan vaste pakketten met vaste volumes, dat is een nachtmerrie voor een bedrijf als het onze.”

Daarnaast houdt Antum ook rekening met GDPR. “Als je een AntumID aanmaakt, deel je nog niets. Dat is privacy by default. Daarnaast kun je altijd aanpassen wat je deelt met wie.” Dat de data veilig opgeslagen zijn, is daarom ook een zeer belangrijk aandachtspunt. “Onze data voor de volle 100% in Belgische datacenters onderbrengen, is de enige manier om de privacy van onze gebruikers te garanderen.”

De oplossing: Uptime-as-a-Service

Antum koos Uptime-as-a-Service. Dat betekent dat het Mechelse bedrijf gebruik maakt van door Nucleus beheerde cloud servers met maximale cloud security. Nucleus neemt daarbij het beheer, het onderhoud en de permanente monitoring van de Antum-infrastructuur voor zijn rekening. Dat impliceert maximale performantie, security op meerdere niveaus én 24/7 lokale ondersteuning. Met transparante en scherpe service level agreements uiteraard.

Het resultaat: maximale uptime en sterke garanties voor security

De dienstverlening en de garanties die gepaard gaan met Uptime-as-a-Service zijn voor Antum het belangrijkste resultaat: ze zijn zeker dat echt alles is afgedekt. “We beschikken over maximale uptime en zijn zeker van state-of-the-art security. Daarnaast weten we dat de data privacy in orde is en kunnen we op elk moment eenvoudig upscalen of downscalen”, aldus Jan Muyldermans.

“De oplossingen van Nucleus passen perfect bij onze doelstellingen en ambities. De diensten groeien mee met ons, zijn altijd betrouwbaar en heel veilig. Bovendien is het contact met de engineers van Nucleus zeer positief. Wanneer onze klanten vragen hebben over hosting, security of onze netwerkinfrastructuur, schakelen we de experts van Nucleus in. Die ‘extra mile’ qua dienstverlening vind ik zeer waardevol.” Jan Muyldermans, vennoot bij Antum

Ben je ook op zoek naar maximale uptime en sterke garanties voor security? Wij helpen je graag.