head-kinepolis

250.000 unieke bezoekers per dag

Sinds november 2011 draait de Kinepolis.com infrastructuur bij Nucleus. Kinepolis, met 23 bioscoopcomplexen in België, Frankrijk, Spanje, Polen en Zwitserland, heeft Nucleus gekozen voor de hosting van al hun websites. Samen zijn deze Kinepoliswebsites goed voor ruim 250.000 unieke bezoekers per dag, een veelvoud aan pageviews, massa’s video downloads en continue online reserveringen.

Kinepolis Midden 2011 stelden we zeven leverancier voor een ernstige uitdaging: op iets meer dan een maand tijd moesten ze een uitgebreide virtuele omgeving  voorbereiden, waarop we onze nieuwe consumentenwebsite zouden bouwen. Voor enkele belangrijke eisen moest de leverancier zelf een garantie voorstellen. Onvoorspelbare pieken opvangen bijvoorbeeld of snel reageren op onverwachte situaties. Jo De Pelsmaeker, ICT Competence Center Manager

“Always on” hosting

De websites zelf maken verder ook gebruik van een eigen banner/advertentie systeem dat nieuwe films promoot of andere topics de nodige commerciële aandacht kan geven. Per film kan er verder ook gekozen worden om de trailers in 480p high definition te streamen vanaf de website.  De technische uitdaging is dan ook tweeledig:

  1. Elke bezoekers snel toegang verlenen tot (gepersonaliseerde) content
  2. Om hem of haar vlot door te verwijzen naar de ticketverkoop