head-parkinglot

Communicatie is cruciaal

Rode Kruis-Vlaanderen maakt via het Belgische Rode Kruis deel uit van de Internationale Rode Kruis- en Rode Halve Maanbeweging. Het Rode Kruis doet een beroep op ongeveer 13.500 vrijwilligers en 185.000 donoren. In 2014 werden meer dan 42.000 hulpverleners van het Rode Kruis ingezet voor allerlei activiteiten. Om al die mensen en ook het grote publiek van correcte informatie te voorzien, wilde het Rode Kruis zijn website helemaal vernieuwen. Web designer The Parking Lot stond in voor het ontwerp en de inhoud van de nieuwe site, voor de hosting werd Nucleus gekozen.

The Parking Lot Dankzij Nucleus kunnen wij ons volledig focussen op het design en de inhoud van de nieuwe website, zonder dat we ons zorgen moeten maken over mogelijke groeipijnen of problemen met de beschikbaarheid. Miech Rolly, Creative Partner, The Parking Lot

De technische uitdaging

De schaal en de werking van het Rode Kruis maakt hosting een uitdagende opdracht:

  • Enerzijds is er het belang van back-ups: behoud van data is voor het Rode Kruis immers van doorslaggevend belang.  De hoster van het Rode Kruis is dan ook wetterlijk aansprakelijk voor verlies van gegevens.
  • Anderzijds moet de website groei aankunnen: zowel de lange termijn groei van nieuwe vrijwilligers en bezoekers als de onvoorspelbare verkeerspieken die ontstaan bij rampen bijvoorbeeld.