De uitdaging: permanente uptime en schaalbaarheid

Door het succes van de online agenda kreeg Sanmax regelmatig te maken met downtime. Onze vorige hoster stond enkel in voor onze hardware en we hadden een externe systeembeheerder die moest zorgen dat onze infrastructuur zo goed mogelijk werkte. Niet optimaal, want we waren regelmatig een of meerdere uren offlne. Iets wat onaanvaardbaar is als je ziet hoeveel agenda’s we vandaag beheren.

Sanmax Er zijn geautomatiseerde alerts als de load op onze webserver wat te hoog wordt, zodat er kan ingegrepen worden nog voor we effectief offlne gaan. En we kregen advies over hoe we onze applicatie nog beter konden afstemmen op onze infrastuur. Dat is exact wat ik van een partner verwacht. Pascal D’Helft, managing partner Sanmax

De oplossing: Uptime-as-a-service met onmiddellijke schaalbaarheid

Om de schaalbaarheid te garanderen zorgde Nucleus voor een opstelling met load balancing, web servers en een aparte database server. De load balancer vangt alle webverkeer op en kan dit verdelen over verschillende webservers. Wanneer de online agenda in de toekomst exponentieel blijft groeien, kunnen snel extra webservers bijgeschaald worden om zo de uptime te garanderen.