Nucleus casestudie Oxynade header

Van hosting in eigen beheer naar een hosting partner

Tot voor kort werkte Tele Ticket Service met een eigen serveroplossing op hun eigen locatie in het Sportpaleis. Servers en infrastructuur waren hierbij in eigen beheer. Het bedrijf wilde echter overschakelen naar een full service dienstverlening in samenwerking met het ticketing platform Oxynade, waarbij de infrastructuur in de cloud kon en het beheer ervan volledig in handen kwam van de hostingfirma. Absolute voorwaarde daarbij: een snelle en goede dienstverlening én advies bij de verdere ontwikkeling van zowel de infrastructuur als de eigen applicaties. Expertise op het vlak van DevOps was dus een must.

Oxynade We willen niet dat klanten gefrustreerd raken omdat ze op een cruciaal moment niet op onze site raken of geen tickets kunnen bestellen. We kunnen uiteraard niet iedereen een ticket garanderen – de vraag is nu eenmaal vaak groter dan het aanbod – maar we willen wel iedereen op zijn minst een optimale dienstverlening kunnen bieden. Hans Nissens, CEO Oxynade

De uitdagingen

De Tele Ticket Service case is vanuit hosting perspectief een interessante uitdaging:

  • De 23.000 plaatsen van het Sportpaleis zijn soms in minder dan 10 minuten uitverkocht. Er moeten dus grote interactievolumes verwerkt worden op bijzonder korte tijd.
  • Naast de pieken moeten de diensten permanent beschikbaar blijven, dag en nacht.
  • Veiligheid is van cruciaal belang: er wordt gewerkt met de persoonlijke en financiële gegevens van mensen.
  • Schaalbaarheid: naast de verkooppieken moest de hosting ook de verdere groei van het bedrijf vlot kunnen volgen.

Casestudie

Download onze casestudie en ontdek hoe Tele Ticket Service een complete oplossing vond die hen in staat stelde om volautomatisch met verkooppieken om te gaan.